fbpx

Mit sportoljon a nő?

Az alábbi visszajelzést azért osztom meg, mert sokan szokták kérdezni, hogy mit sportolhatnak az Aviva mellett? Milyen testmozgás tesz jót különböző nőgyógyászati problémák esetén?

Az Aviva tornában alapvetően három típusú gyakorlatot találunk:

1) nyújtó/feszítő mozdulatok: finoman masszírozzák, átmelegítik a petefészket és a méhet vagy a pajzsmirigy környékét

2) feszítő és összepréselő mozdulatok váltakozása: pumpálják a vérkeringést a kismedencei szervekbe, így segítve azt, hogy a megfelelő hormonok, vitaminok eljussanak a célszervekhez

3) lazító, kirázós gyakorlatok: segítenek ellazítani, megnyugtatni a kismedencei izmokat, kötőszöveteket. Nyugtató hatással vannak a vegetatív idegrendszerre

Ezek kombinációja az Aviva Módszer 18 alapgyakorlatában alaposan megdolgoztatja a külső mellett a belső, rejtett izmokat is, átmelegíti a reproduktív szerveket és a belső elválasztású mirigyeket, regenerálja nőiességünket.

Az Aviva torna tényleg tetőtől talpig átmozgat és szuper feszes combunk, popsink lesz tőle. 😉😎

És ami az egészben a legjobb, hogy mindezt nagyon speciálisan, a női szervek egészségét támogatva érjük el.

Én mindenkit arra biztatnék, hogy próbáljon ki minél több sportot, színesítse az életét… de persze közben érdemes arra odafigyelni, hogyan hatnak ezek a sportok a női egészségünkre. Ha a heti 2 Aviva torna mellett még szeretnénk mozogni, a legjobb olyan testmozgást választani, ami a fent listázott mindhárom mozgástípust tartalmazza.

Ez különösen fontos, ha nőgyógyászati problémáink vannak, vagy abban az időszakban, amikor babavárásra készülünk.

A meddőség okai esetenként különböznek, azonban a legtöbb orvos egyetért abban, hogy az életmódunk megváltoztatása az első lépés a megoldás felé: táplálkozzunk egészségesen, igyunk sok vizet, érjük el ideális testsúlyunkat, sportoljunk. Azt azonban ritkán mondják el, hogy nagyon nem mindegy, milyen sportot választunk. Vannak olyan mozgásfajták, amik kifejezetten rontják a teherbeesés esélyeit.

Ilyenek pl. a futás, a teniszezés, a fallabda, kosarazás, kerékpározás vagy a lovaglás. Persze nem arról van szó, amikor az 5 éves unokahugoddal tollasozol a kertben… 🙂 hanem ezen mozgások edzés jellegű változatairól, mikor 1-1,5 órán keresztül minden erődet beleadva intenzíven dolgoztatod magad.

Az erőteljes huppanások és alhasból induló húzások-tolások ugyanis megnehezítik a beágyazódást. Tehát ezek helyett válassz valami lágyabb, könnyedebb testedzést. Ha semmiképpen sem szeretnél lemondani róluk, akkor legalább az ovuláció környékén és az azt követő 1-2 hétben tarts kis szünetet.

Meg kell említeni az erőteljes kardiós és súlyzós edzéseket is. Sajnos edzőtermekben általában nem hívják fel a nők figyelmét arra, hogyan védhetik a gát területét sportolás közben. Ha nagy súlyokat emelgetünk, vagy olyan mozgást végzünk, ami erőteljes hasprésekkel jár, a gát izmait túlterhelhetjük. Ez idővel inkontinenciához, méh- és hüvelysüllyedéshez vezethet. Nagyon fontos, hogy minden egyes beszorításnál (egyébként még az olyan jelentéktelennek tűnőnél is mint pl. a tüsszentés, köhögés, ülésből felállás) felhúzzuk a gátizmot, így védve női szerveink fiatalosságát, egészségét.

Ha szeretsz úszni, kerüld azokat a medencéket, ahol a víz nagyon hideg 24-26 fokos. Az emberi test átlag hőmérséklete kb. 36,5 fok. Ha ez akár csak fél fokot is kimozdul bármelyik irányba, már fáradtnak, levertnek, gyengének érezzük magunkat. Képzeld azt el, hogyan reagál a szervezeted, ha akár csak 15 percet eltöltesz az uszoda hideg vizében…A női szervek lehűlnek, nem fognak tudni megfelelően funkcionálni. Ezért jó ötlet, ha melegebb vízben lubickolunk, vagy a hideg víz után Aviva tornával melegítjük át a kismedencei szerveinket.

Tehát válassz olyan mozgásformát, ami támogatja céljaidat, pl. hastánc, zumba, Aviva torna. Ezek a mozdulatok ugyanis vérbővé teszik az alhasi szakaszt és erőteljes ütődések helyett lágyan masszírozzák életre a női szerveket. 🙂

Az Aviva torna speciálisan kifejlesztett gyakorlatai ezen felül úgy is növelhetik a termékenységet, hogy megnyitják az elzáródott petevezetéket, elősegítik a peteérést és az ovulációt, támogatják a beágyazódást. 🙂 

És akkor jöjjön a visszajelzés a legutóbbi tanfolyamról:

“Kedves Kriszti,

Szeretném elmondani, hogy nagyon élveztem a szombati órát. Maga az óra is óriási hatással volt rám, illetve már az óra előtti hangulatomat megalapozta, a Duna parton való séta és az a csodálatos panoráma, amiben részem lehetett.

Rengeteg gondolat kavargott a fejemben a szombati alkalom után, ezért írok csak most.

Az elején nem értettem azt, amit a többi sportról, amit szeretek mondtál, azt gondoltam, hogy na ismét valaki aki csak az ő általa képviselt mozgásban hisz és a többit elveti. De kiderült számomra, hogy ez EGYÁLTALÁN NEM igaz, SŐT! A torna teljesen átmozgatta a testem, másnap még izomláz is volt a combomban. 🙂

Átgondolva és összegezve a hallottakat, nekem is be kell látnom, hogy a kondis edzések (ide értve a spininget is) és az eltúlzott teljesítménytúrák jók, de nem akkor mikor az ember babát szeretne (és sajnos nehezen is sikerül a fogantatás).

Az aviva torna tényleg megadja azt, hogy a testemet átmozgassam, a gondolataimat a tornára összpontosítsam (tehát kikapcsoljam az agyam többi részét), és a termékenység fokozására is tökéletes. Már csak a kávét kell valahogyan letennem. 🙂

Tegnap próbáltam önállóan a tornát, de nem ment valami jól, remélem, hogy pár hét közös gyakorlás után, menni fog egyedül is.

Csütörtökön találkozunk és még egyszer köszönöm a szombatot, nagyon jól éreztem magam és úgy érzem megtaláltam azt amit kerestem.

Szép napot!”

Gyertek Avivázni Ti is! 😍😊

 

 

 

Kapcsolat

 

Telefonszám:    +36 70-386-7111
Email:    jancsu@gmail.com
Cím: 1011 Budapest, Bem rakpart 6. Budavári Művelődési Ház